AON

Üzletmenet-folytonossági (BCP) szolgáltatás

 

2016 november 10.-n sajtótájékoztatót tartott az Allianz Biztosító , az Aon Magyarország,  illetve a Duna Elektronika Kft. az általuk nemrégiben bevezetett üzletmenet-folytonossági szolgáltatásról. A változó kockázati környezeti kihívások eredményeképpen ezen cégek együttesen biztosítják a szakértői segítséget egy előre nem várt katasztrófa bekövetkezése esetén.

Több olyan tevékenységi körű vállalat is van, amelyeknek a legnagyobb kockázata nem a vagyontárgyait érintő kitettségeiben, hanem a folyamatos eredményesség és teljesítőképesség megőrzésében rejlik. Ezeknél a cégeknél bármikor, bármilyen váratlan esemény megtörténhet, de a működés, illetve az ügyfelek zavartalan kiszolgálása nem állhat le még rövidtávon sem, hiszen az a vállalat teljesítőképességét, és végső soron eredményességét negatívan befolyásolja. Ezért előzetesen kell felkészülni arra az esetre, ha egy új helyszínen kell folytatni a működést. Az Aon Magyarország erre a kockázatra kínál egy biztosítási alapon működő, komplett szolgáltatási rendszert.

A megoldás lényege, hogy egy minden más biztosítási szerződéstől különálló fedezet került kialakításra, amelyben rendelkezésre áll egy irodaépület, a megfelelő számú férőhellyel, a szükséges és az egyes ügyfelek egyedi igényei szerint kialakított IT infrastruktúrával együtt.

A megoldás mögött egy biztosítási szerződés áll, amely téríti az összes – önrészesedésen felüli - költséget, amely a költözéssel, az újraindulással, az ügyfelek kiértesítésével, illetve egyáltalán az alternatív helyszín üzemeltetésével kapcsolatban felmerül, egy fix előre tervezhető éves díj ellenében.

A szolgáltatás eredményeként a vállalat a saját telephelye használhatatlansága vagy megközelíthetetlensége esetén maximum 48 óra letelte után az új helyszínen az előzetes igények szerint kialakított környezetben várja a vállalat munkavállalóit, a tevékenységük zökkenőmentes folytatása érdekében. A vállalatot az esemény bekövetkezése után semmilyen addicionális költség nem terheli, valamennyi szolgáltatás, bérleti vagy üzemeltetési költség a biztosítási szerződés terhére rendeződik.

Minden szerződő ügyfél lehetőséget kap, hogy évente egy tesztnapot eltöltsön az irodahelyiségben egy BCP eseményt szimulálva, hogy a vállalat még felkészültebb legyen a BCP esemény esetleges bekövetkezésekor.

Az IT szolgáltatás üzemeltetésére egy dedikált szolgáltatói csapat áll rendelkezésre, amely valamennyi hardware és software igényt, akár egyedi kéréseket is képes kiszolgálni, tervezhető költségek mellett.

A fentiekben vázolt rendszer a jelenleg elérhető megoldásokhoz képest töredékáron kínálja a szolgáltatását. Amennyiben részletes tájékoztatást szeretne kapni a lehetőségekről, keresse Kerekes István szakértő kollégánkat:

 

Kerekes István |  Üzletfejlesztési igazgató

tel. +36.1.815.9833  |  m +36.20.960.6148  |  istvan.kerekes@aon.hu